Monday, December 12, 2011

Chapter 17: Tips mengorat awek 2

Salam and hello world!

Sorry gua dah berhari tak update. Tapi dengan jayanya hari tu gua berjaya hack blog Sarjan. Muehehe (gelak jahat)

 Ok, straight to the point. Sekali lagi gua tampil sebagai professor yang mengambil PHD cinta.
Kali ini kita teruskan dengan tips mengorat awek. Tak valid bagi perempuan yang nak mengorat awek wokeh?
well, haritu gua bagitau sama lu orang style yang maybe akan menggunakan duit korang sikit sebab nak mengupah kawan korang. Sekarang bagi style mengorat yang perlukan korang berdikari sendiri and paling penting tak payah upah orang.
Situasi Baru:Si gadis yang korang usyar tengah berniaga kat gerai nasi lemak. Korang pun dekatilah awek tu.

Tapi before dekati awek korang, korang bukak music player and siap sedia untuk play lagu "Alhamdulillah" by Maher Zain.

Letakkan dalam poket and tangan korang siap sedialah kat button play dalam poket seluar korang tu. dengan tangan di kocek tapi jangan jalan menyenget, korang ke arah gadis tu and belek nasi lemak bajet nak beli.

Gadis: Nasi lemak cik? (dengan suara ayu dan lemah lembut)
Mamat: oh, ya. bagi saya...
time tu jugak korang tekan play lagu tu and berpura pura angkat phone.
Mamat: Kejap eh.
Gadis: (senyum)
 
 korang angkat phone, and stopkan music player..

Mamat: assalamualaikum, oh ibu, Fateh dekat gerai nasi lemak ni ibu. Ibu nak apa apa tak? Oh.. ok, nanti Fateh belikan untuk ibu ya. Ya, kejap lagi Fateh balik. (Dengan sopannya)
Gadis: (Statik senyum)
Mamat: Maafkan saya, tadi tu ibu kita. Eh maaf, ibu saya. (sengih nakal, pancing bhaii)
Gadis: Oh, beruntung ibu awak ada anak soleh macam awak. (gelak kecil)
Mamat: Eh mana ada soleh. Saya just jalankan tanggungjawab saya as anak je. Syurgakan ditelapak kaki ibu.
Gadis: Ya betul tu, jadi encik nak beli apa apa?
Mamat: Eh, tak perlulah formal sangat, saya tak biasa. Panggil saya Fateh cukup.(senyum bajet macho)
Gadis: oh, jadi fateh nak beli apa-apa?
Mamat: Ibu saya nak nasi lemak kerang. Ibu saya suka dengan sambal kerang awak. Untungla siapa jadi suami awak kan? Dah la cantik, pandai masak.
Gadis: eh takdelah fateh. (senyum malu) em, semuanya rm2.00 ya.
Mamat: ok, eh jap saya nak panggil awak apa ni?. (senyum macho lagi)
Gadis: Fatin je , Fateh. (terima duit dengan ayu)
Mamat: Oh, Fatin, cantik nama macam orangnya jugak. oklah fatin, abang. eh silap, Fateh pergi dulu ya. (pancing lagi.)
Gadis: (tersipu malu)
Mamat: Nanti saya datang lagi, mulai harini saya regular customer awak ok. (senyum) Assalamualaikum
Gadis: em? Waalaikumussalam. (muka merah padam)

Ni first step korang lah, hari hari korang kena melawat pergi gerai beli nasi lemak. Then pandai pandai lah ayat ok?
 Ingat perempuan suka laki yang caring and pandai melawak. tapi jangan melawak sangat sampai jadi badut pulak. Aku sekeh gak kalau sampai tahap korang jadi badut.

Ingat kalau tak berkesan jangan carik aku. harharhar (cabut lari)

Hasta La Vista Babeh!

6 critics:

Petak Hitam said...

ngorat awek~ tunggu awek ngorat z la :P

Chan said...

hahaha. :D

putery l0lyp0p said...

niem msti ske ejas awek an ?? hehe

Chan said...

@putery lOlypOp
hahaha. mne de...

Nong Andy said...

hahahaha!!! senyum manjang lagi baca tips ini... lagu alhamdulilah ke? pandai.....!

Chan said...

@Nong Andy
hahaha. yup. lagu tu nampak soleh lg kan? :P